Pravidla pro nabídky a události

Primární účel obrázku je upoutání pozornosti uživatelů, proto je povinnou položkou u všech typů nabídek. Obrázek by měl jasně a zřetelně prezentovat akční nabídku, běžnou nabídku či událost a měl by být orientován ideálně na šířku.

Parametry URL:

  • do pole může být zadána pouze jedna URL např. https://www.seznam.cz/;
  • na cílové adrese musí být zmínka o dané akční nabídce, běžné nabídce nebo události;
  • webové stránky o této akci musí pojednávat;
  • nelze vložit odkaz na firemní profil;
  • uživatel musí mít možnost se vrátit na předchozí stránku pomocí tlačítka zpět;
  • odkaz nesmí obsahovat dialery, pop-up, pop-under okna, prvky překrývající obsah stránky nebo automaticky spouštět stahování souboru (*.pdf, *.doc, *.avi, *.exe, *.csv, *.xls a jiné) či instalaci software;
  • obsah cílové stránky nesmí být v rozporu s dobrými mravy nebo jiným způsobem klamavý či nemorální, a musí být v souladu se s obecnými pravidly reklamy na Seznam.cz, kde najdete i výjimky např. pro prodej spodního prádla, dýmek apod.

Vyjadřuje podstatu akční nabídky.

Lze použít např.:

  • 2+1 zdarma;
  • 20% sleva;
  • doprava zdarma;
  • sleva 100,- Kč;
  • akční nabídka, akce;
  • last minute.

Nelze použít např.:

  • ušetřete;
  • zavolejte nám.
  • z názvu musí být zřejmé, čeho se nabídka/akce týká;
  • veškeré údaje musí být pravdivé, uvedené přímo na cílové stránce a nepodmíněné (zmínky o cenách, cenových garancích, slevách, akcích, nabídkách, půjčkách, případně, že je něco zdarma);
  • velká písmena jsou v textu i nadpisu inzerátu povolena na začátku vět a vlastních jmen. Používejte maximálně 8písmenné názvy produktů a firem, případně iniciálové zkratky a akronymy dle vlastní prezentace na cílové stránce;
  • v textu se nesmí nadměrně opakovat slova – jedno slovo nebo fráze dvakrát za sebou nebo jedno slovo či fráze čtyřikrát v inzerátu;
  • text nesmí přímo zmiňovat konkurenci a nesmí být klamavou nebo srovnávací reklamou mimo její zákonné meze;
  • text musí dávat smysl, pouhé shluky slov nejsou povoleny. Nesmí chybět diakritika, velké písmeno na začátku věty a tečka na jejím konci;
  • všechny texty jsou psané českým jazykem;
  • popis, způsob akce a nadpis, se nesmí plně shodovat. Texty se mohou opakovat v případě, že jsou doplněny o další informace.

Obrázek slouží především k upoutání pozornosti uživatelů.

Jak by měl obrázek vypadat:

  • minimální rozměr je 900 × 600 px (na šířku) a maximálně 12 MB;
  • obrázek musí pokrývat celý prostor, bez prázdných bílých míst, která by tuto plochu dorovnávala;
  • obrázek ilustruje nabídku z daného oboru;
  • lze použít fotografii produktu;
  • musí být čitelný i ve výrazně menším rozlišení;
  • může obsahovat web nabídky, kde se klient dozví více.

Reklamní slogany a CTA tlačítka v obrázcích vyvolávají „efekt bannerové slepoty“ a snižují výkonnost reklamy.

Co není vhodným obrázkem:

  • obrázek který nesouvisí s obsahem nabídky;
  • bannery a jiné reklamní formáty;
  • neměla by obsahovat více jak 20 % textu;
  • grafika nesmí připomínat ovládací prvky (např. CTA tlačítka);
  • pouhé logo;
  • náhled stránky;
  • animované obrázky;
  • není povoleno průhledné pozadí;
  • obrázek nesmí být otočený naležato, deformovaný nebo oříznutý.

Více k Nabídkám a událostem najdete v nápovědě.