Hodnocení firmy

Uživatelská hodnocení pomáhají při výběru správné firmy a slouží jako informace o firmě od uživatelů služby – vkládají se přes Firmy.cz, Mapy.cz a přes vyhledávání Seznamu.

Každá firma má možnost na hodnocení odpovědět z adminu.

Hodnocení firmy mohou vkládat pouze přihlášení uživatelé, a to pro každý firemní profil jednou.

Pokud by se stejný uživatel přihlásil opětovně a chtěl přidat druhou recenzi, může své hodnocení přepsat, nikoli však přidat další.

S odpovídajícím tarifem má klient možnost získat označení ověřená firma a zvýšit tak důvěryhodnost své firmy v očích zákazníků.

Ve vybraných oborech (Ubytovací služby, Restaurační a pohostinské služby, Řemesla) je navíc možné hodnotit firmy pomocí tzv. strukturovaného hodnocení kdy uživatel pomocí smajlíků vyjádří jak se mu líbila konkrétní část služby. Například cena, či chování obsluhy.

Pokud recenze neporušuje pravidla, není z pozice hodnoceného možné recenzi smazat. Hodnotitel může svou recenzi smazat kliknutím na tři tečky u dané recenze, a vybráním volby „Smazat recenzi“.

Celkové hodnocení

Celkové hodnocení firmy je počítáno interním algoritmem, který zohledňuje více faktorů, jako je například stáří jednotlivých recenzí, a podobně. Zpracování recenzí a jejich výpočet se řídí zde uvedenými pravidly.

Hodnocení se zobrazuje formou 1–5 hvězdiček ve výpisu jednotlivých uživatelských hodnocení, který je zobrazen v konkrétním detailu firmy.

Průměrné hodnocení se zobrazuje formou desetinného čísla na stupnici 1,0-5,0. Nezobrazuje se u všech firemních profilů, ale pouze u těch, které mají dostatečné množství relevantních a důvěryhodných recenzí. Firmy, které mají hodnocení vyšší jak 4,0 a zároveň patří mezi 20 % nejlépe hodnocených firem v daném oboru mají nárok na zvýraznění průměrného hodnocení zeleným odznáčkem. Ostatní firmy mají průměrné hodnocení vizualizované pomocí bílého orámovaného odznáčku.


U firemních profilů e-shopů se zobrazují i recenze, které e-shop získal od ověřených zákazníků na Zboží.cz. Recenze se zařadí časově mezi ostatní recenze, které e-shop získal na Firmy.cz nebo v hledání na Seznamu. Hodnocení ze Zboží.cz se započítá do průměrného hodnocení a ovlivní tak počet hvězdiček, které má profil viditelné jak v detailech a firemní kartě, tak i ve vizitce na Firmy.cz a v hledání.

Uživatel je odpovědný za škodu, kterou způsobí nepravdivým, poškozujícím či klamavým hodnocením firmy.

Údaje o identitě recenzentů neposkytujeme třetím stranám, případně na vyžádání orgánů činných v trestním řízení.

Topované hodnocení

U každého firemního profilu má správce firmy možnost označit jedno ze svých hodnocení udělené na Firmy.cz jako topované. Toto hodnocení se pak na webové stránce firmy.cz objevuje ve výchozím řazení recenzí vždy na první pozici se zvýrazněním “Vybrané hodnocení” v případě, že daná firma má tarif Seznam naplno Profituj.

Řazení ostatních recenzí závisí na interním algoritmu, který zohledňuje především váhu dané recenze a uživatele.