Pravidla a specifikace

Pravidla pro firemní profily na Seznamu

Na Firmy.cz můžete přidávat pouze firmy s aktivní činností působící na území ČR.

Chcete vložit firmu, která nemá IČ? Kontaktujte nás prosím na: info@firmy.cz.

Nejprve se seznamte s jednotnými pravidly reklamy, které nesmíte porušit.

Název a právní formu uveďte tak, jak stojí ve Veřejném rejstříku, Živnostenském rejstříku či Rejstříku ekonomických subjektů.

Doporučujeme se prezentovat pod obchodním názvem, který používáte na trhu (např. v reklamních materiálech). Firma musí být dle názvu rozpoznatelná. Obecný název Pekařství nestačí. Doplňte ho konkrétním jménem, např. Pekařství Novotný.

Pokud obchodní název obsahuje výpis klíčových slov nebo název obce (či jiného místa), potřebujeme doložit, že se jedná o pevnou součást názvu (na vizitkách, foto a dalších materiálech), např. „František Skalický – voda – topení – koupelny“ nebo „4kolky Zlín“.

Dokládat název nemusíte v případě, že nemáte webové stránky, vizitky ani jiné reklamní materiály a zároveň jde o název, podle kterého lze provozovnu identifikovat, nebo je tento obchodní název obecně známý mezi veřejností (např. „Občerstvení u trati“).

Zadejte přesnou adresu provozovny firmy, aby vás uživatelé našli v tom správném regionu. Je vaše firma na místě, které se hůře hledá? Přidejte do kolonky „Poznámka k adrese“ upřesňující informace, které zákazníkům pomohou, aby nebloudili (např. 5. patro, vstup z ulici Husova, aj.). Do „Poznámky k adrese“ nepatří informace, které nesouvisí s upřesněním adresy.

Máte jakékoli potíže se zadáním adresy? Dejte nám o tom vědět přes Mapy.cz „Nahlásit chybu“.

Firma může, podle oboru zařazení, využít bodu zájmu (POI). Bod zájmu se zobrazuje jako samostatná ikona na Mapy.cz. Můžete přidat i vlastní ikonu na mapy.cz při zvolení správného tarifu.

Máte-li několik fyzických poboček nebo provozujete-li více činností na stejném IČ, doporučujeme vytvořit každé samostatný profil.

Pokud se nejedná o klasickou kamennou prodejnu, je nutné, aby daná adresa byly zapsána v RŽP, popř. byla pobočka viditelně označena v terénu. Na dané adrese tedy musí být štítek s názvem firmy a kontaktem (tel. číslo, e-mail).

U profilů různých oborů se musí činnosti výrazně lišit a také se nesmí duplikovat s ostatními firemními profily.

Sepište to hlavní, co firma nabízí (čím se zabývá). Použijte celé věty. Snažte se použít klíčová slova, která člověk píše do vyhledávače, když hledá vaše produkty/služby.

Maximální délka popisku činí 300 znaků a ovlivňuje vyplněnost profilu.

Můžete použít:

  • věcnost – vyvarujte se prázdných frází jako „vše, co jste kdy chtěli vědět o…“, „přijďte se přesvědčit sami“;
  • popisnost – vyvarujte se sloganů, výzev, neposouditelnou chválu, např. „vyráběné naší nepřekonatelnou špičkovou technologií“, nebo superlativy (ty jsou zcela zakázané), které hodnotí vlastnosti firmy, nebo produktů („naše firma je nejlepší“, „máme nejlevnější okna na trhu“…);
  • nadčasovost – uvádějte pouze informace, které se nemění v čase, takže žádné „již 10 let na trhu“, „nově zrekonstruovaný“;
  • pokud vykonáváte svoji činnost i v jiné lokalitě než je sídlo nebo pobočka vaší firmy, můžete upřesnit působnost firmy a poboček, ubytovací zařízení a restaurace můžou i v popisu zopakovat, kde stojí,

Co nepoužívat:

  • tázací, rozkazovací a zvolací věty;
  • celá slova velkými písmeny (kromě oficiálních názvů a zkratek);
  • zkrácená slova (např. „el.“ místo „elektrický“);
  • ceny a slevy;
  • konkurenci;
  • údaje obsažené jinde v profilu.

Každý profil můžete zařadit do více kategorií, odpovídají-li činnosti firmy. Pro profil Seznam zdarma budeme vydávat dvě nejrelevantnější kategorie. U profilu Seznam naplno se budou u firemního profilu zobrazovat počty relevantních kategorií dle zvoleného tarifu. Zařazení některých firem a institucí do kategorií vyžaduje povinnou registraci:

  • pracovní agentury musejí být registrované u Ministerstva práce a sociálních věcí;
  • lékárny u Státního ústavu pro kontrolu léčiv;
  • soudní exekutoři v registru Exekutorské komory;
  • školy na Ministerstvu školství;
  • daňoví poradci a certifikovaní účetní v Komoře daňových poradců;
  • advokáti v Advokátní komoře;
  • lázně ve Svazu léčebných lázní ČR nebo v Registru zdravotnických zařízení;
  • autorizovaní architekti v České komoře architektů;
  • mezi Certifikované archivy lze zařadit pouze archivy, které mají akreditaci udělenou Ministerstvem vnitra;
  • společnosti, které poskytují sázkovou/loterijní hru, dále kasina, herny a jiné podniky, které hazardní hry provozují, musí mít povolení od Ministerstva financí ČR;
  • firmy zajišťující likvidaci vozidel na portálu Ministerstva Životního prostředí v přehledu zařízení MA ISOH.

​​​​​Kategorie, které nebudou relevantní k činnosti firmy nebo budou odporovat pravidlům pro firemní profily, jsme nuceni z vašeho profilu odstranit.

Jedná se o doplňkové informace ke konkrétním pobočkám, zejména o fráze popisující služby a produkty. 

Například, že se firma specializuje na konkrétní značku “Škoda”, na určitý typ služby “brazilská masáž”/”rozvodové právo”  či typ výrobků “Boxspring postele”. 

Štítky jsou přidávány automaticky na základě rozpoznání z webu firmy, další štítky budou nabídnuty k přidání na základě přidaných kategorií nebo můžete poslat žádost o vytvoření nového štítku. 

Nové štítky jsou posuzovány individuálně a schvalovány specialistou:

  • štítek by se neměl shodovat s názvem kategorie (např. advokát);
  • štítek by neměl vystihovat všechny firmy v dané kategorii (např. prodej aut – máme kat. prodej osobních automobilů);
  • štítek je bližší určení služeb/produktů firmy (regenerační masáž, reflexní masáž);
  • štítek nesmí obsahovat lokalitu (Praha, Brno);
  • štítek není konkrétní výrobek značky (např. Bosch GAS 15 PS Professional).

Typy štítků

Technické štítky (technical)

Firma si může přidat neomezené množství technických štítků. Příklad WI-FI, bezbariérový přístup, platba kartou, klimatizováno, se psem a podobně. Podle technických štítků lze na Firmy.cz filtrovat.

Oborové štítky (business)

U firem, které využívají Seznam naplno, se zobrazuje neomezené množství štítků. 

Zatímco těm, které nevyužívají Seznam naplno, se zobrazuje maximálně 5 hlavních štítků.  

Nastavení štítků v administračním rozhraní

Nastavení štítků naleznete v sekci Profil → Kategorie a štítky, kde si je můžete na základě doporučení dle přidaných kategorií přidat nebo odebrat.

Případně si můžete nechat štítek vytvořit viz obrázek níže.

K firemnímu profilu můžeme vložit až 5 URL adres podle vašeho tarifu. Jako hlavní URL vkládáme základní tvar www stránek a bez přesměrování (redirect). Dále můžete vložit odkazy na podstránky.

V případě uvedení odkazu na podstránku pak ručíte za aktuálnost a funkčnost daného odkazu. URL uvádíme s www před doménou, pokud v tomto tvaru funguje.

Webové stránky musí obsahovat IČ, název firmy nebo jméno dle Živnostenského rejstříku a platné kontakty.

K prezentaci vaší firmy můžete rovněž využít odkaz na Facebookové či Instagramové stránky, ze kterých bude patrný provozovatel.

Můžete zadat až 5 telefonních čísel (s předvolbou pro ČR +420, pro SR +421) a 5 e-mailových adres. U profilu Seznam zdarma se ve firemním detailu zobrazuje jeden telefon a jeden e-mail.

Povinný je alespoň jeden telefon nebo e-mail.

Otevírací doba
U profilu je možné nastavit odlišnou otevírací dobu pro různá období, svátky a další provozní výjimky. Poznámka u otevírací doby slouží pouze pro doplnění informací k otevírací době.

Sociální sítě
K profilu lze vložit vybrané sociální sítě (Facebook, Instagram, Youtube, Pinterest, X „Twitter“, LinkedIn, Tiktok). Z profilu na sociální síti musí být jasně rozpoznatelné, že se jedná o profil dané firmy. Sociální sítě se zobrazují pouze u firem, které využívají Seznam naplno. Počet odkazů na sociální sítě (max. 6) se zobrazuje podle zvoleného tarifu.

Ikonka s názvem sociální sítě, musí vždy odpovídat URL odkazu – musí být funkční a klient ručí za jeho správnost. Doporučujeme odkazovat na otevřené účty, kde není potřeba registrace uživatele. V případě, že firma nemá vyplněné webové stránky, ale má vyplněnou sociální síť Facebook.com, bude použit facebookový profil firmy.

Vlastní rezervační formulář pro ubytování:
v rámci profilu Seznam naplno lze přidat vlastní rezervační formulář. Odkaz vždy musí směřovat na stránku, odkud si klient rovnou ubytování zarezervuje.

Internetový a zásilkový prodej patří do kategorií v sekci Nakupování na internetu. Webová stránka musí splňovat následující parametry:

  • být v češtině nebo slovenštině;
  • obsahovat IČ prodávajícího nebo přesný název, podle kterého jde firmu identifikovat v ARES;
  • obsahovat obchodní podmínky;
  • uvádět nabídku zboží s cenami v Kč;
  • v profilu musí být uveden funkční telefon, nebo e-mail a kontaktní adresa v ČR;
  • obsahovat košík (případně objednávkový formulář) a informaci zda provozujete e-shop i kamennou prodejnu.

Pokud máte e-shop i kamennou prodejnu, můžete založit:

  • jeden profil, který zařadíte do kategorií pro e-shopy i kamenné prodejny v případě profilu Seznam naplno.
  • dva profily (jeden bude pouze pro e-shop s online kategoriemi a druhý pro prodejnu s kategoriemi pro kamenné provozovny).

Názvy e-shopů se mohou prezentovat pomocí obchodních názvu viz výše a také v případě e-shopů nebo online služeb jejich doménou.

 

Více e-shopů na jedné adrese můžete vložit za následujících podmínek:

  • e-shopy mají odlišné domény;
  • nejedná se o podstránky shodného URL  např. „http://www.seznam.cz/hracky“ nebo subdomény „http://hracky.seznam.cz“.

U nekomerčních institucí a úřadů (např. církevní instituce nebo neziskové organizace), které jsou zařazené pouze ve vyjmenovaných kategoriích, nebo jejich podkategoriích, zobrazíme více informací ve firemním profilu (až 5 telefonních čísel a emailů, více kategorií, fotografií a logo, Nabídky a události).

I když nemají aktivní kampaň, budou zobrazeni v tarifu Startuj.