Pravidla pro úvodní fotografie

Úvodní fotkou se rozumí foto provozovny zvenku, vozidla s polepem či např. ilustrační fotografií vyjadřující činnost dané firmy. Fotografie nesmí mít charakter pornografie.

Obecná pravidla pro úvodní foto:

Co musí úvodní fotka splňovat:

  • minimální rozměr 1200 × 800 px;
  • formát *.jpg, *.jpeg, *.png;
  • orientace fotografie pouze na šířku;
  • nesmí být graficky upravována (doplněné logo firmy, signatura, šipky, výřezy budov, fotografické koláže, doplňování jakýchkoliv prvků do fotografie, atd.).

Jedná se o fotografie ilustrující obor podnikání firmy, činnost pracovníků nebo poskytované služby.

Schvalujeme:

Jedná se o fotografii jednoho nebo více produktů, která je focena v kontextu činnosti nebo v prostředí, ve kterém se běžně tento produkt používá.

Schvalujeme:

Neschvalujeme:

Jedná se o fotografie s pohledem na budovu zvenčí, na které je rozpoznatelný vchod.

Schvalujeme:

Jednotnou vizualizaci provozovny důrazně nedoporučujeme využívat pro celé řetězce prodejen. V případě výpisu více poboček firmy snižuje jednotná vizualizace proklikovost poboček a zhoršuje uživateli výběr i uživatelský zážitek. Místo jednotné vizualizace doporučujeme použít například reálné fotografie interiéru provozoven, oblast pokladen, pohled na vchod provozovny a podobně.

Neschvalujeme:

Jedná se o místo, kam klienti přicházejí na setkání.

Schvalujeme:

Neschvalujeme:

Regály, na kterých jsou jasně rozpoznatelné ceny, slevy, akční nabídky a podobně.

U restaurací doporučujeme zvolit jako úvodní fotografii interiér restaurace. Je možné také zvolit produkt charakterizující druh kuchyně, která se v restauraci podává.

Schvalujeme:

Neschvalujeme:

Fotografii jídla mimo kontext prostředí, kde se běžně vyskytuje.

Jedná se o fotografie firemních vozů s polepem.

V případě polepu vozidla je nutné vozidlo na fotce rozpoznat, nemusí být vyfocené celé. Vozidlem je brán jakýkoli prostředek na kolech či plavidlo (případně horkovzdušný balón).

Bez polepu schvalujeme taxi, autobus bez řidiče a stavební techniku. Nezaměňovat s reklamou! Polep musí být jasně identifikovatelný s danou firmou.

Schvalujeme:

Neschvalujeme:

E-shop může kromě výše zmíněných použít ilustrační fotografie znázorňující on-line obchodování. Do takové fotografie můžete vložit své čitelné logo v odpovídající kvalitě, které nepřesáhne 20 % velikosti fotografie.

Schvalujeme:

Může použít i fotografii zachycující práci s počítačem nebo mobilním zařízením, na kterém lze rozpoznat screen e-shopu. Samotné zařízení nesmí přesáhnout více než 60–70 % prostoru na fotografii.

Pokud je činnost provozována v jiném místě, než je sídlo provozovny, tak schvalujeme fotografie, kde podnikání probíhá (dětský tábor, cirkus apod.).

Screenshot webu jako úvodní fotografie, které nemají zadanou fotografii provozovny a jsou zařazeny v následujících kategoriích. Screenshot bude zobrazen na službách Firmy.cz, Mapy.cz a ve firemním boxíku na homepage Seznamu. Ve firemních upoutávkách v Seznam hledání se náhled webu nezobrazuje.

Tento typ fotografie doporučujeme využít například u rekreačních zařízení, sportovních areálů, SKI areálů, rozsáhlých výrobních areálů a podobně.

Schvalujeme:

Neschvalujeme:

Fotografie, kde nelze jednoznačně určit kde má firma provozovnu


V případě, že jste výše nenalezli svou odpověď, kontaktujte nás prosím na lince: +420 234 694 415 / volba Grafika. Všední dny 8–16 hodin.