Pravidla pro nabídky a události
Primární účel obrázku je upoutání pozornosti uživatelů, proto je povinnou položkou u všech typů nabídek. Obrázek by měl jasně a zřetelně prezentovat akční nabídku, běžnou nabídku či událost a měl by být orientován ideálně na šířku.
Parametry URL:
- do pole může být zadána pouze jedna URL např. https://www.seznam.cz/;
- na cílové adrese musí být zmínka o dané akční nabídce, běžné nabídce nebo události;
- webové stránky o této akci musí pojednávat;
- nelze vložit odkaz na firemní profil;
- uživatel musí mít možnost se vrátit na předchozí stránku pomocí tlačítka zpět;
- odkaz nesmí obsahovat dialery, pop-up, pop-under okna, prvky překrývající obsah stránky nebo automaticky spouštět stahování souboru (*.pdf, *.doc, *.avi, *.exe, *.csv, *.xls a jiné) či instalaci software;
- obsah cílové stránky nesmí být v rozporu s dobrými mravy nebo jiným způsobem klamavý či nemorální, a musí být v souladu se s obecnými pravidly reklamy na Seznam.cz, kde najdete i výjimky např. pro prodej spodního prádla, dýmek apod.
Vyjadřuje podstatu akční nabídky.
Lze použít např.:
- 2+1 zdarma;
- 20% sleva;
- doprava zdarma;
- sleva 100,- Kč;
- akční nabídka, akce;
- last minute.
Nelze použít např.:
- ušetřete;
- zavolejte nám.
- z názvu musí být zřejmé, čeho se nabídka/akce týká;
- veškeré údaje musí být pravdivé, uvedené přímo na cílové stránce a nepodmíněné (zmínky o cenách, cenových garancích, slevách, akcích, nabídkách, půjčkách, případně, že je něco zdarma);
- velká písmena jsou v textu i nadpisu inzerátu povolena na začátku vět a vlastních jmen. Používejte maximálně 8písmenné názvy produktů a firem, případně iniciálové zkratky a akronymy dle vlastní prezentace na cílové stránce;
- v textu se nesmí nadměrně opakovat slova – jedno slovo nebo fráze dvakrát za sebou nebo jedno slovo či fráze čtyřikrát v inzerátu;
- text nesmí přímo zmiňovat konkurenci a nesmí být klamavou nebo srovnávací reklamou mimo její zákonné meze;
- text musí dávat smysl, pouhé shluky slov nejsou povoleny. Nesmí chybět diakritika, velké písmeno na začátku věty a tečka na jejím konci;
- všechny texty jsou psané českým jazykem;
- popis, způsob akce a nadpis, se nesmí plně shodovat. Texty se mohou opakovat v případě, že jsou doplněny o další informace.
Počty znaků
- název – max. 50,
- způsob akce – max. 25,
- popis nabídky – max. 120.
Obrázek slouží především k upoutání pozornosti uživatelů.
Jak by měl obrázek vypadat:
- minimální rozměr je 900 × 600 px (na šířku) a maximálně 12 MB;
- obrázek musí pokrývat celý prostor, bez prázdných bílých míst, která by tuto plochu dorovnávala;
- obrázek ilustruje nabídku z daného oboru;
- lze použít fotografii produktu;
- musí být čitelný i ve výrazně menším rozlišení;
- může obsahovat web nabídky, kde se klient dozví více.
Reklamní slogany a CTA tlačítka v obrázcích vyvolávají „efekt bannerové slepoty“ a snižují výkonnost reklamy.
Co není vhodným obrázkem:
- obrázek který nesouvisí s obsahem nabídky;
- bannery a jiné reklamní formáty;
- fotografie by neměla obsahovat více jak 20 % textu;
- grafika nesmí připomínat ovládací prvky (např. CTA tlačítka);
- pouhé logo;
- náhled stránky;
- animované obrázky;
- není povoleno průhledné pozadí;
- obrázek nesmí být otočený naležato, deformovaný nebo oříznutý.
Více k Nabídkám a událostem najdete v nápovědě.