Pokročilé sledování výkonnosti
Chcete efektivněji sledovat, odkud uživatelé přicházejí přes Firmy.cz, Sreality.cz, Mapy.cz a Aauto.cz na váš web a jak efektivní je Pay Per Day inzerce na www.firmy.cz? Připravili jsme vám možnost, abyste mohli tyto informace dostat do svých analytických nástrojů – šablonovatelná URL pro trackování návštěvnosti.
Jednoduše do URL vedoucí na váš web přidáme předdefinované proměnné, které se nahradí hodnotami podle toho, odkud se uživatel k vaší URL dostal.
Jak nastavit šablonovatelnou URL?
Šablonovatelnou URL si můžete nastavit přímo v administraci své firmy. Ve formuláři Profil, vyberte vaší pobočku a tam najdete políčko „www adresa“ a pod ním odkaz „pokročilé nastavení URL„. Po kliknutí na odkaz se objeví políčko, do kterého můžete vložit šablonovatelnou URL. Tu ještě musí schválit administrátoři Firmy.cz a poté se začne zobrazovat.
V detailu firmy bude zobrazena URL bez proměnných ze šablonovatelné URL, aby byla URL stále hezká na oko bez parametrů. Po kliknutí ale uživatel půjde na adresu s pokročilými parametry.
Na Firmy.cz a search.seznam.cz se změna šablonovatelné URL propíše během několika desítek minut. Na Sreality.cz a Sauto.cz se šablonovatelná URL mění dvakrát denně (jednou ráno kolem 10:00 a podruhé odpoledne kolem 16:00).
URL si předem poskládejte tak, jak potřebujete data měřit, respektive vidět v analytických nástrojích. Pokud si nastavením nejste jisti a používáte nástroj Google Analytics, tak si URL poskládejte podle níže uvedeného příkladu.
Doporučujeme vám podobu URL před použitím velmi dobře promyslet a první dny po nasazení velmi dobře testovat jaká data v šablonovatelné URL dostáváte.
- ##TYP## – bude nahrazeno textem „kategorie“, „hledani“, nebo „hledani-v-kategorii“ podle typu stránky, odkud uživatel přišel na váš web;
- ##NAZEV## – bude nahrazeno názvem kategorie na www.firmy.cz; klíčovým slovem, které hledal nebo kombinací obou předchozích ve formátu „kategorie : hledaná fráze“;
- ##ZDROJ## – bude nahrazeno službou, ze které se uživatel proklikl na:
- www.firmy.cz bude ##ZDROJ## nahrazen za „firmy.cz“,
- www.mapy.cz – „mapy.cz“;
- search.seznam.cz – „search.seznam.cz“;
- www.seznam.cz – „seznam.cz“;
- www.sreality.cz – „sreality.cz“;
- www.sauto.cz – „sauto.cz“.
- ##ID## – bude nahrazeno unikátním číslem provozovny podle www.firmy.cz (jedná se o číslo v URL detailu firmy). Tuto proměnnou ocení převážně firmy s více pobočkami.
Výchozí hodnota uvedených parametrů je text „nic“.
Příklad možného nastavení šablonovatelné URL pro Google Analytics
Nastavit toto měření je velmi jednoduché. Přidejte si na konec URL:
?utm_source=##ZDROJ##&utm_medium=ppd&utm_content=##TYP##&utm_term=##NAZEV##&utm_campaign=firmy.cz-##ID##
Finální URL tak bude například: https://www.seznam.cz?utm_source=search.seznam.cz&utm_medium=hint&utm_term=seznam&utm_content=premise-main
A to je vše.
V případě použití této URL uvidíte v Google Analytics například tato data:
Příklady
Abyste měli jasno v tom, jaká data můžete v různých proměnných očekávat, tak si projděte tyto příklady:
Příklad 1
Uživatel potřebuje opravit auto. Začne hledáním fráze „servis Alfa Romeo“ na www.seznam.cz, dostane ve výsledku hledání upoutávku se 3 firmami z webu firmy.cz (viz obrázek). Uživatele zaujme firma „Autotechnik Zralý, s.r.o.“ , kliká na odkaz a zobrazí si web společnosti.
Uživatel potřebuje opět opravit auto. Začne hledáním fráze „servis Alfa Romeo“ na www.seznam.cz, dostane ve výsledku hledání upoutávku se 3 firmami z webu firmy.cz. Uživatele zaujme odkaz „servis alfa romeo v profilech firem » Firmy.cz“, kliká na něj a dostává se na stránku https://www.firmy.cz/?q=servis+alfa+romeo. Tady si vybere první firmu ve výpisu – „REGIO AUTO, spol. s r.o.“ (tato společnost byla zobrazena i v upoutávce na www.seznam.cz) na adrese https://www.firmy.cz/detail/145162-regio-auto-hradec-kralove-plotiste-nad-labem.html. V takovém případě se proměnné v šablonovatelné URL nastaví takto:
- ##TYP## – „hledani“;
- ##NAZEV## – „servis Alfa Romeo“;
- ##ZDROJ## – „firmy.cz“ (protože uživatel hledal na firmy.cz a nevybral si firmu v upoutávce v hledání na seznam.cz);
- ##ID## – „145162“.
Uživatel chce jít na sushi. Na firmy.cz si najde kategorii „Restaurační a pohostinné služby“ a v této kategorii vyhledá „sushi“. Vybere si první výsledek „HANABI“ a klikne na URL adresu přímo ve výpisu vyhledaných firem.
V takovém případě se proměnné v šablonovatelné URL nastaví takto:
- ##TYP## – „hledani-v-kategorii“;
- ##NAZEV## – „Restaurační a pohostinné služby : sushi“;
- ##ZDROJ## – „firmy.cz“;
- ##ID## – „12735770“.
Uživatel chce koupit květiny, aby doma ženě udělal radost. Na firmy.cz si najde kategorii „Květinářství (Prodej květin)„. Vybere si nejbližší květinářství „Kytka TREND“ a zobrazí si detail firmy. V takovém případě se proměnné v šablonovatelné URL nastaví takto:
- ##TYP## – „kategorie“;
- ##NAZEV## – „Prodej květin“;
- ##ZDROJ## – „firmy.cz“;
- ##ID## – „12735770“.