Pokročilé sledování výkonnosti

Chcete efektivněji sledovat, odkud uživatelé přicházejí přes Firmy.cz, Sreality.cz, Mapy.cz a Aauto.cz na váš web a jak efektivní je Pay Per Day inzerce na www.firmy.cz? Připravili jsme vám možnost, abyste mohli tyto informace dostat do svých analytických nástrojů – šablonovatelná URL pro trackování návštěvnosti.

Jednoduše do URL vedoucí na váš web přidáme předdefinované proměnné, které se nahradí hodnotami podle toho, odkud se uživatel k vaší URL dostal.

Jak nastavit šablonovatelnou URL?

Šablonovatelnou URL si můžete nastavit přímo v administraci své firmy. Ve formuláři Profil, vyberte vaší pobočku a tam najdete políčko „www adresa“ a pod ním odkaz „pokročilé nastavení URL„. Po kliknutí na odkaz se objeví políčko, do kterého můžete vložit šablonovatelnou URL. Tu ještě musí schválit administrátoři Firmy.cz a poté se začne zobrazovat.

V detailu firmy bude zobrazena URL bez proměnných ze šablonovatelné URL, aby byla URL stále hezká na oko bez parametrů. Po kliknutí ale uživatel půjde na adresu s pokročilými parametry.

Profil → Upravit

Na Firmy.cz a search.seznam.cz se změna šablonovatelné URL propíše během několika desítek minut. Na Sreality.cz a Sauto.cz se šablonovatelná URL mění dvakrát denně (jednou ráno kolem 10:00 a podruhé odpoledne kolem 16:00).

URL si předem poskládejte tak, jak potřebujete data měřit, respektive vidět v analytických nástrojích. Pokud si nastavením nejste jisti a používáte nástroj Google Analytics, tak si URL poskládejte podle níže uvedeného příkladu.
Doporučujeme vám podobu URL před použitím velmi dobře promyslet a první dny po nasazení velmi dobře testovat jaká data v šablonovatelné URL dostáváte.

  • ##TYP## – bude nahrazeno textem „kategorie“, „hledani“, nebo „hledani-v-kategorii“ podle typu stránky, odkud uživatel přišel na váš web;
  • ##NAZEV## – bude nahrazeno názvem kategorie na www.firmy.cz; klíčovým slovem, které hledal nebo kombinací obou předchozích ve formátu „kategorie : hledaná fráze“;
  • ##ZDROJ## – bude nahrazeno službou, ze které se uživatel proklikl na:
  • ##ID## – bude nahrazeno unikátním číslem provozovny podle www.firmy.cz (jedná se o číslo v URL detailu firmy). Tuto proměnnou ocení převážně firmy s více pobočkami.

  Výchozí hodnota uvedených parametrů je text „nic“.  

Příklad možného nastavení šablonovatelné URL pro Google Analytics

Nastavit toto měření je velmi jednoduché. Přidejte si na konec URL:

?utm_source=##ZDROJ##&utm_medium=ppd&utm_content=##TYP##&utm_term=##NAZEV##&utm_campaign=firmy.cz-##ID##

Finální URL tak bude například: https://www.seznam.cz?utm_source=search.seznam.cz&utm_medium=hint&utm_term=seznam&utm_content=premise-main  
A to je vše.

V případě použití této URL uvidíte v Google Analytics například tato data:

Příklady

Abyste měli jasno v tom, jaká data můžete v různých proměnných očekávat, tak si projděte tyto příklady:

Příklad 1

Uživatel potřebuje opravit auto. Začne hledáním fráze „servis Alfa Romeo“ na www.seznam.cz, dostane ve výsledku hledání upoutávku se 3 firmami z webu firmy.cz (viz obrázek). Uživatele zaujme firma „Autotechnik Zralý, s.r.o.“ , kliká na odkaz a zobrazí si web společnosti.

Uživatel potřebuje opět opravit auto. Začne hledáním fráze „servis Alfa Romeo“ na www.seznam.cz, dostane ve výsledku hledání upoutávku se 3 firmami z webu firmy.cz. Uživatele zaujme odkaz „servis alfa romeo v profilech firem » Firmy.cz“, kliká na něj a dostává se na stránku https://www.firmy.cz/?q=servis+alfa+romeo. Tady si vybere první firmu ve výpisu – „REGIO AUTO, spol. s r.o.“ (tato společnost byla zobrazena i v upoutávce na www.seznam.cz) na adrese https://www.firmy.cz/detail/145162-regio-auto-hradec-kralove-plotiste-nad-labem.html. V takovém případě se proměnné v šablonovatelné URL nastaví takto:

  • ##TYP## – „hledani“;
  • ##NAZEV## – „servis Alfa Romeo“;
  • ##ZDROJ## – „firmy.cz“ (protože uživatel hledal na firmy.cz a nevybral si firmu v upoutávce v hledání na seznam.cz);
  • ##ID## – „145162“.

Uživatel chce jít na sushi. Na firmy.cz si najde kategorii „Restaurační a pohostinné služby“ a v této kategorii vyhledá „sushi“. Vybere si první výsledek „HANABI“ a klikne na URL adresu přímo ve výpisu vyhledaných firem.

V takovém případě se proměnné v šablonovatelné URL nastaví takto:

  • ##TYP## – „hledani-v-kategorii“;
  • ##NAZEV## – „Restaurační a pohostinné služby : sushi“;
  • ##ZDROJ## – „firmy.cz“;
  • ##ID## – „12735770“.

Uživatel chce koupit květiny, aby doma ženě udělal radost. Na firmy.cz si najde kategorii „Květinářství (Prodej květin)„. Vybere si nejbližší květinářství „Kytka TREND“ a zobrazí si detail firmy.   V takovém případě se proměnné v šablonovatelné URL nastaví takto:

  • ##TYP## – „kategorie“;
  • ##NAZEV## – „Prodej květin“;
  • ##ZDROJ## – „firmy.cz“;
  • ##ID## – „12735770“.