Popis služby

Popisek je jednou z nejdůležitějších prodejních informací, která zákazníka přesvědčí k zakoupení vaší služby. Proto byste mu měli věnovat náležitou péči.

Tipy pro lákavý popis

  • Musí být na první pohled jasné, co vaše služba obsahuje a co zákazník dostane. Snažte se službu popsat věcně, stručně a výstižně.
  • Uvádějte konkrétní informace, vyvarujte se obecným a neurčitým slovům jako „hodně“, „rychle“, „skvělé“ apod. Raději použijte konkrétní údaje – např. „5 dní“, „do 15 minut“ nebo „10 let praxe“
  • Zmiňte konkurenční výhodu vaší služby – čím je vaše služba unikátní/specifická?
  • Využijte v popisu klíčová slova, která potenciální zákazníci hledají. Např.: pokud pronajímáte chalupu na Šumavě, vyplatí se v popisu použít slova jako: dovolená na Šumavě, ubytování v chalupě, ubytování v přírodě, soukromí, u lesa, u vody, vhodné pro rodiny s dětmi apod.
  • Váš popis by měl být unikátní – neměl by se shodovat s žádným jiným popisem služby na internetu. Pokud do popisu zkopírujete text, který máte již na vašich stránkách, ušetříte si tím čas, ale nepomůžete tím pozicím stránek ve vyhledávačích. Kvůli lepší viditelnosti ve vyhledávačích je dobré mít na každé své stránce trochu jiný text a vyvarovat se duplicitám.

Lidé text většinou skenují a nečtou slovo od slova, proto doporučujeme formátovat text, např. používat odstavce a odrážky, zvýraznit klíčová spojení. Potenciální zákazník tak má lepší představu o tom, co služba nabízí.

Pravidla pro popis

  • Maximálně 2 500 znaků
  • Veškeré údaje musí být pravdivé
  • Nesmí obsahovat vulgární výrazy
  • Text musí být srozumitelný
  • Velká písmena jsou v textu i nadpisu povolena na začátku vět a vlastních jmen
  • Nepoužívejte přehnanou interpunkci, např. mnoho vykřičníků
  • Většina textu by neměla být tučně – formátování používejte jen pro zvýraznění zásadních frází
  • Do textu nevkládejte speciální znaky a emotikony
  • Není povoleno vkládat odkazy a směřovat zákazníka na jiné webové stránky pro více informací – popis služby by měl být natolik konkrétní, aby si ji zákazník mohl rovnou objednat
  • Do popisu nepatří kontaktní údaje, ty mají své místo v pravém panelu stránky služby
  • Všechny texty jsou psané českým jazykem
  • Popis a nadpis nesmí být totožný. Texty se mohou opakovat v případě, že jsou v popisu doplněné o další informace.