Jak funguje hledání na Firmy.cz?

8. 12. 2020

Vyhledávání firem, institucí a služeb

Hledat můžete libovolně podle názvu nebo oboru činnosti firmy. Do vyhledávání lze zahrnout i lokalitu např. autoservis Praha 6. Při psaní dotazu je k dispozici našeptávač názvu firem, kategorií a častých dotazů.

Pro jednoduché procházení celou službou Firmy.cz jsou k dispozici oborové kategorie zobrazené pod vyhledávacím políčkem.

Z hlavní stránky je možné se od obecných oborů proklikat až ke konkrétním, anebo rovnou vyhledávat konkrétní kategorii pomocí hledacího pole.

Výsledky hledání

Pro snadnou orientaci je ve výsledcích hledání úvodní fotografie (pokud je u firmy pořízená), popis činnosti, adresa, webová adresa, telefon a logo u firem, které mají některý z placených tarifů Seznam naplno. Dále můžete využít možnost naplánovat trasu přímo do firmy nebo společnosti zaslat poptávku.

Všechny firmy, které odpovídají vyhledávání, jsou také k dispozici na mapě. Kliknutím se dostanete přímo do Mapy.cz, kde se můžete libovolně pohybovat. Zvolená firma je vidět v pravém sloupci se základními údaji.

Výsledky hledání na zvolený dotaz nebo vybranou kategorii je možné upřesnit pomocí filtrů. Ty pomohou vyhledat například firmu, která má právě otevřeno, prezentuje svou nabídku, nebo bere platební karty. Filtry se mění podle toho, jaký obor činnosti vyhledáte.

Na Firmy.cz můžete zadat požadovaný region, oblast, město či ulici přímo do hledacího pole a vyberte hledanou lokalitu z našeptávače (např. okres/kraj/ČR).

Řazení výsledků

Firmy jsou ve výsledcích hledání řazeny podle kombinace několika faktorů.

  • Obsah – záleží na názvu, popisu a zařazené kategorii dané firmy. Čím více budou tyto vlastnosti odpovídat hledanému dotazu, tím se zobrazí ve výpisu výše. Například na dotaz „autoservis“ budou na vyšších místech firmy, které obsahují v titulku nebo v popisu slovo „autoservis“ a nacházejí se v kategorii „Autoservisy“.
  • Vzdálenost – pokud hledáte podle konkrétní lokality, dostanete výsledky, které jsou blízko zvolené lokality.
  • Bonita – řazení ve výpisu výsledků ovlivňuje výše investice a relevance. Při hledání obecného dotazu např. autoservis, se bude výše zobrazovat ten relevantní profil, který nejvíce investuje do své prezentace.
  • Webová stránka – ve výpisu se výše zobrazí firma, jejíž URL nejvíce odpovídá hledanému výrazu. Důležité také je, jakou má adresa pozici ve vyhledávači Seznam, tedy jaký je její S-rank.
  • Výsledky hledání navíc můžete dodatečně seřadit pouze dle jejich reálné vzdálenosti od vámi zvoleného místa.