Co je přesně „služba“ a jsou pro mě Služby firem vhodné?

21. 2. 2022

Službou se rozumí výstup určitého produkčního nebo tvůrčího procesu – např. masáž, výroba, zpracování nebo česání. Výsledkem je dodání klientovi na míru, konzultace/poradenství, zážitek apod. Služba by měla být pro zájemce také dostatečně atraktivní. 

Inzerovaná služba by měla být využitelná zákazníkem samostatně a bezpodmínečně – bez nutnosti objednat další (např. navazující) služby poskytovatele.

Z prezentace služby musí být naprosto jasné, co zákazník za konkrétní cenu dostane. Cena služby musí být reálná.

Inzerovaná služba musí být nabízena přímo od poskytovatele, nikoliv od zprostředkovatele.

Cílem nabídky Služeb firem není prezentace fyzických výrobků. K prezentaci konkrétních produktů můžete využít portál Zboží.cz.

Příklady, které můžete inzerovat:

  • výroba zlatého přívěsku na míru dle přání zákazníka
  • rekonstrukce elektroinstalace v bytě – dodání služby jako celku
  • lekce doučování matematiky pro gymnázia
  • wellness balíček s ubytováním v hotelu
  • jakékoliv další služby, které je možné využít bez nutnosti objednání navazujících služeb a je možné je prezentovat konkrétně s reálnou cenou

Příklady, které do služeb firem nepatří:

  • již hotový zlatý přívěsek bez možnosti úprav
  • dílčí produkty jako třeba zásuvky, kabely, vypínače
  • dodatečné drobné služby jako např. “doprava zdarma” vašich produktů
  • služby zdarma, které jsou podmíněné využitím vašich dalších služeb
  • výkupy a ekologické likvidace
  • půjčky
  • nákup, pronájem a prodej realit
  • služby, jejichž cena se odvíjí od provize, např. vymáhání pohledávek (ceny je třeba prezentovat reálné)
  • nezávazné konzultace, cenové nabídky a kalkulace
  • sexuální služby

Služby, které nejsou zdravotní službou podle zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách, nesmí, a to ani v grafické, obrázkové či symbolické podobě, naznačovat zejména, že využitím těchto služeb se zlepší nebo zachová zdravotní stav či že jejich nevyužitím může být nepříznivě ovlivněn zdravotní stav osob. Zejména by tato reklama neměla využívat tzv. léčebná tvrzení (slova jako „léčba“, názvy nemocí dle mezinárodní klasifikace, názvy symptomů ani slova jinak spojená s nemocemi či zdravotními problémy).

Některé kategorie firem nemají v administraci Služby firem dostupné. Jedná se o kategorie, které pro služby nejsou vhodné. Jejich seznam je zde ke stažení. Pokud se nacházíte v některé z těchto kategorií a poskytujete zajímavé služby, které chcete touto cestou inzerovat, napište prosím na info@firmy.cz.

Pokračovat do sekce Začínáme.